piątek, 28 grudnia 2018

Camilla Läckberg „Księżniczka z lodu”





Camilla Läckberg „Księżniczka z lodu”

Nigdy nie czytałam kryminałów. Zawsze wydawało mi się, że nie jest to gatunek literacki, który mi przypasuje. Kiedyś jednak wygrałam książkę kryminalną i jak jej nie przeczytać. Potem ktoś mi polecił coś innego z tego gatunku i tak się zaczęła moja przygoda z serią napisaną przez szwedzką autorkę C. Läckberg.
„Księżniczka z lodu” to pierwsza z dziesięciu część sagi kryminalnej wspomnianej autorki. Już od pierwszych stron książki, autorka wciąga nas w swój niezwykły świat. W małym, spokojnym miasteczku Fjällbacka zostały znalezione zwłoki młodej kobiety. Na pierwszy rzut oka wszystko wskazuje na to, że Alex popełniła samobójstwo. Jednakże jej najbliższa rodzina jest przekonana, że dziewczyna została zamordowana. O pomoc proszą przyjaciółkę z dzieciństwa Alex- Erikę Falck. Erika, pisarka biografii,wspólnie z Patrikiem Hedströmem, kolegą z lat dziecięcych, a obecnie policjantem, próbują odkryć co się naprawdę wydarzyło. Wspólnymi siłami starają się dowiedzieć, komu Alex mogła się do tego stopnia narazić, że postanowił ją pozbawić życia. Okazuje się, że podejrzenia rodziców Alex co do jej śmierci były słuszne. Potwierdziła je sekcja zwłok kobiety. Śledztwo trwa. Patrik oraz Erika, która prowadzi swoje własne dochodzenie w tej sprawie, wymieniają się zdobytymi informacjami, aby jak najszybciej zatrzymać sprawcę morderstwa.
W tle prowadzonego dochodzenia policyjnego obserwujemy równocześnie rodzące się uczucie pomiędzy Eriką a Patrikiem. Oboje są samotni i nic nie stoi na przeszkodzie, aby zostali parą. Wspólny cel , do którego dążą, zbliża ich do siebie coraz bardziej.
„Księżniczka z lodu” to wciągająca lektura dla każdego, kto szuka dreszczyku emocji oraz wytchnienia od dnia codziennego. Ciekawie prowadzona akcja i tempo wydarzeń , powodują, że trudno oderwać się od książki. Autorka do samego końca trzyma czytelnika w niepewności i stwarza napięcie, które dopinguje , aby jak najszybciej dowiedzieć się kto i dlaczego posunął się do odebrania życia drugiemu człowiekowi.

Wydawnictwo: CZARNA OWCA
www.czarnaowca.pl



4 komentarze:

  1. Ostatnio wciągnęły mnie kryminały, po przeczytaniu Twojej recenzji jak tylko będę miała okazję sięgnę po nią. Zmylił mnie tytuł bo bardziej pasuje do fantastyki niż kryminału😊 Lidia Paschke

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam. Książka jest świetna, podobnie jak kolejne części, o których również będę pisać.

      Usuń